29 вересня 2020 ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ
Відомості про район
Діяльність райдержадміністрації
Прес-центр
Район сьогодні
  • Розпорядчі документи
  • Регуляторна політика
    Публічна інформація
    Інформація з установ району
    Оголошення
    Програми та стратегії району
    Виконання програм та стратегій
  • Децентралізація влади
  • Самоорганізація населення
  • Вивчення громадської думки
  • Очищення влади
  • Електронне звернення
  • Вакансії державної служби
  • Інвестиційний довідник
  • Запобігання проявам корупції
  • АРХІВ НОВИН

    « Вересень 2020 »
    Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
      1 2 3 4 5 6
    7 8 9 10 11 12 13
    14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 30        

    Вівторок, 06 травня 2014 14:27

    Енергозбереження

    Збиті електроопори – одна із причин знеструмлення споживачів

    Щорічно внаслідок пошкодження об’єктів енергетичної інфраструктури енергетики несуть значних збитків. При цьому необхідно виокремити руйнування електроопор внаслідок дорожньо-транспортних пригод (ДТП).

    В осінньо-зимовий період, у зв'язку з погіршенням погодних умов (зокрема через ожеледицю), збільшується кількість випадків пошкодження опор ліній електропередачі (ЛЕП) та вуличного освітлення автотранспортом. Пошкодження вуличного електроустаткування призводить до аварійних відключень споживачів. Від легковажності водіїв страждають прості громадяни, соціально значущі об'єкти, лікарні, дитячі садки, школи, які залишаються без електроенергії на той час, поки фахівці ліквідовують наслідки порушення. Протягом року кермувальники транспортних засобів збивають тисячі електроопор, а збитки, нанесені від таких пригод, сягають мільйонів гривень. Лише на Буковині протягом 8 місяців 2020 року зафіксовано 39 випадків пошкодження та збиття електроопор внаслідок ДТП, що призводило до знеструмлення споживачів.

    Для прикладу, днями у с. Великі Копані Олешківського району Херсонської області водій автомобіля «Жигулі» під час керування через необачність збив опору, унаслідок чого 32 споживача на певний час залишились без світла у своїх домоволодіннях.

    Загалом неуважні водії пошкоджують опори розподільних мереж. Однак, трапляються випадки руйнування високовольтних опор сільськогосподарською технікою. Відновлення зруйнованих ЛЕП – складний процес, що займає в енергетиків від лічених годин до декількох днів. Фахівцям енергопостачальних організацій необхідно виконати цілий комплекс заходів, пов’язаних з відновленням електропостачання: провести огляд місця пошкодження, встановити обсяги ремонту, доставити з найближчого складу необхідне обладнання (ті самі опори) тощо.

    Так, минулого тижня у смт Новотроїцьке Новотроїцького району Херсонської області водій трактора при роботі на полі не впорався з управлінням великогабаритного транспорту та в’їхав в опору. Як результат – 32 абонента та три АЗС було знеструмлено.

    І саме головне, що здійснюючи наїзди на опори ЛЕП, водії піддають своє життя смертельній небезпеці, оскільки лінії знаходяться під напругою. Пам'ятайте про це, будьте уважними на дорогах та дотримуйтесь правил дорожнього руху!

    Довідково:

    Водій, який збив опору ЛЕП, несе відповідальність в рамках законодавства. В першу чергу – за порушення правил дорожнього руху, що тягне за собою адміністративну відповідальність. Якщо руйнування енергетичних об’єктів призвело до тяжких тілесних ушкоджень або до загибелі людей, винуватець може бути притягнутий до кримінальної відповідальності за ст. 196 Кримінального кодексу України. Крім того, порушник має відшкодувати витрати на фактичне відновлення пошкодженої опори. Також водій може бути притягнутий до матеріальної відповідальності перед споживачами, у яких через збій електропостачання вийшла з ладу побутова електротехніка.

     

    Регіони України продовжують підготовку до прийдешнього опалювального періоду

     Представники Управління Держенергонагляду у Чернівецькій області провели моніторинг надійності теплопостачання та стану підготовки до осінньо-зимового періоду 2020-2021 років Чернівецької загальноосвітньої школи I-III ступеня №16, що в обласному центрі.

    За результатами огляду було надано консультативну допомогу стосовно покращення технічного стану, надійності роботи теплового обладнання та стану підготовки навчального закладу. Зокрема, було рекомендовано:

    • встановити оперативну схему теплового вузла;
    • відновити на обладнанні котельні відповідне маркування та написи згідно з вимогами нормативно-технічної документації;
    • провести гідравлічні випробування теплових пунктів і систем теплоспоживання на щільність та міцність;
    • проводити періодичну перевірку знань Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж відповідного персоналу за участю представника Держенергонагляду;
    • відновити пошкоджену ізоляція на трубопроводах у тепловому пункті нового навчального корпусу;
    • встановити засоби вимірювальної техніки (манометри та термометри) у тепловому пункті навчального корпусу;
    • провести промивання устаткування теплових пунктів і систем теплоспоживання.

    Також надано консультації та рекомендації щодо складання і дотримання температурного графіка системи опалення для забезпечення температурного режиму в приміщеннях навчального закладу та для економії палива.

    Водночас, представниками Управління Держенергонагляду у Львівській області здійснено моніторинг надійності теплопостачання та стану підготовки до прийдешнього опалювального періоду (далі – ОП) 18 середніх навчальних закладів (шкіл), 5 навчально-виховних комплексів (поєднання середньої освіти та дошкільної освіти) та 5 дошкільних навчальних закладів відділу освіти Миколаївської районної державної адміністрації Львівської області.

    За результатами огляду систем теплопостачання й теплоспоживання зазначених закладів, їх визнано готовими до роботи в ОП та погоджено Акти готовності до роботи в опалювальному періоді.

    Крім того, за зверненням Красилівського підприємства теплових мереж інспекторами Управління Держенергонагляду у Хмельницькій області проведено моніторинг стану підготовки підприємства до роботи в ОП.

    Під час заходу виявлено ряд зауважень та порушень діючих нормативних документів, а саме Правил технічної експлуатації теплових установок та мереж і Правил підготовки теплових господарств до опалювального періоду:

    • не проведено державну повірку засобів вимірювальної техніки (манометрів) у котельних підприємства;
    • не створено відповідними розпорядчими документами комісію з перевірки готовності цих господарств до роботи в опалювальний період;
    • не розроблено графік виконання пробного пуску джерел теплової енергії з метою визначення готовності систем опалення споживачів та системи теплопостачання у цілому до опалювального періоду 2020-2021 років;
    • вимагає ремонту теплова ізоляція трубопроводів теплопостачання в котельні по вул. Грушевського на вході та виході котла ARS-700 (Ø 125 мм – 2х3,5 п.м.);
    • вимагає ремонту теплова ізоляція трубопроводів теплопостачання зовнішньої прокладки котельні по вул. Центральна (Ø 50 мм – 2 х 5,0 п.м.);
    • стан охоронної зони теплової мережі повітряної прокладки котельні по вул. Центральна не приведено у відповідність нормативно-технічній документації (наявні насадження дерев, багаторічних кущів в межах охоронних зон);
    • об'єкти (котельні) підприємства не забезпечено інструкціями та документацією відповідно до вимог Правил технічної експлуатації теплових установок та мереж тощо.

    За результатами проведеного моніторингу стану підготовки до роботи в ОП оформлено та доведено до підприємства довідку, де зазначено виявлені зауваження. Також підготовлено та направлено на адресу підприємства рекомендаційний лист, яким запропоновано, з метою належної підготовки та отримання позитивного висновку при оформленні Актів стану готовності теплового господарства до роботи в ОП 2020-2021 років за джерелами теплової енергії та Акту готовності теплового господарства підприємства до роботи в опалювальний період 2020-2021 років – усунути виявлені порушення та повідомити про виконання Управління Держенергонагляду у Хмельницькій області.

    Зі свого боку, представниками Управління Держенергонагляду у Чернігівській області взято участь у роботі комісії з визначення стану готовності об’єктів КП «Носівські теплові мережі», АТ «Облтеплокомуненерго», ВПТМ «Борзнатеплокомуненерго», ДПТНЗ «Чернігівський центр ПТО» до роботи в опалювальному періоді 2020-2021 років.

    За результатами моніторингу було підписано:

    • 10 актів стану готовності до опалювального періоду об’єктів АТ «Облтеплокомуненерго»;
    • 14 актів стану готовності до опалювального періоду об’єктів ВПТМ «Борзнатеплокомуненерго»;
    • 1 акт готовності до опалювального періоду об’єкту ДПТНЗ «Чернігівський центр ПТО».

    Під час роботи комісії КП «Носівські теплові мережі» було виявлено зауваження. Керівнику підприємства надіслано лист з рекомендаціями щодо своєчасного усунення виявлених зауважень та повторного звернення до Управління для складання відповідного акту готовності до ОП.

    Крім того, на всіх підприємствах-виробниках теплової енергії централізованого теплопостачання області подовжуються роботи з підготовки теплових господарств до ОП, зокрема:

    • на КЕП «Чернігівська ТЕЦ» ТОВ фірми «ТехНова» завершено роботи із заміни магістральних теплових мереж по вул. Коцюбинського та вул. Київська;
    • на КП «Прилукитепловодопостачання» (м. Прилуки) продовжуються роботи з ремонту розподільчих теплових мереж та теплового устаткування – згідно із затвердженими графіками ремонту по підприємству;
    • КП «Управління житлово-комунального господарства» (м. Славутич, Київської області) завершено ремонтні роботи теплового устаткування та теплопроводів ЦТП №7. На розподільчих теплових мережах від ЦТП №3 повторно проводяться гідравлічні випробування після ремонтних робіт. Також ведуться ремонтні роботи теплових мереж у Добрининському кварталі;
    • на ТОВ «НіжинТеплоМережі» (м. Ніжин) завершено ремонтні роботи розподільчих теплових мереж по вул. Московська, вул. Корчагина, вул. 3-й мікрорайон. Подовжуються ремонтні роботи розподільчих теплових мереж по вул. Геологів, вул. Авіації та вул. Шевченка;
    • на АТ «Облтеплокомуненерго» (м. Чернігів) завершуються ремонтні роботи на теплових мережах по вул. Шевченка, вул. Ак.Павлова. Проводяться ремонтні роботи теплових мереж по проспектах Миру та Перемоги.

    Водночас, представниками Держенергонагляду у Херсонській області здійснено моніторинг з питань готовності об'єктів теплового господарства (в частині технічної експлуатації теплових, тепловикористальних установок і мереж) до роботи в ОП на теплових об’єктах МКП «Херсонтеплоенерго» (4 ЦТП та 2 котельні). Під час заходу було виявлено 19 зауважень щодо технічного стану теплових мереж, про що було складено відповідну довідку.

    В ході огляду теплових об’єктів КНП «ЦМЛ м. Нова Каховка» (лікарняний комплекс № 1 та лікарняний комплекс № 2) було виявлено 36 зауважень щодо технічного стану теплових мереж, про що було складено відповідну довідку.

    Управлінням Дероженергонагляду у Волинській області проведено моніторинг теплових господарств щодо їх готовності до опалювального сезону у 4 суб’єктів господарювання в галузі теплоенергетики:

    • КП «Нововолинськтеплокомуненерго» Житлово-комунального об'єднання Нововолинської міської ради, м. Нововолинськ (виявлено 8 порушень та складено відповідну довідку);
    • КП «Енергія», м. Ківерці (виявлено 5 порушень та складено відповідну довідку);
    • Турійського житлово-комунального підприємства, смт Турійськ (виявлено 4 порушень та складено відповідну довідку);
    • районного підприємства «Теплокамінь», м. Камінь-Каширський (виявлено 5 порушень та складено відповідну довідку).

    Підприємству теплових мереж «Ковельтепло» (м. Ковель), після усунення ним зауважень, Управлінням Держенергонагляду у Волинській підписано Акт про готовність до роботи в опалювальний період 2020 – 2021 років.

    Також за зверненням КП «Хусттепло» (м. Хуст) представниками Управління Держенергонагляду у Закарпатській області проведено моніторинг організації експлуатації та технічного стану тепло- та електроустаткування з питань підготовки до ОП. У ході огляду на 5 котельнях підприємства встановлено ряд порушень, а саме:

    • особа, відповідальна за справний стан та безпечну експлуатацію теплового устаткування, не пройшла навчання та чергову перевірку знань Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж у кваліфікаційній комісії за участю представника Держенергонагляду;
    • не поновлено графіки протиаварійних тренувань;
    • не укомплектовано всі робочі місця підготовленим і атестованим персоналом;
    • не закінчено всі ремонтно-профілактичні роботи на джерелах тепла;
    • не переглянуто однолінійні схеми електричних з'єднань обладнання на всіх котельнях;
    • не розроблено графік огляду видимої частини заземлювального пристрою всіх об’єктів, що знаходяться на балансі;
    • не розроблено графік перевірки стану стаціонарного обладнання і електропроводки аварійного, евакуаційного та робочого освітлення, випробування та вимірювання опору ізоляції проводів, кабелів і заземлювальних пристроїв всіх об’єктів, що знаходяться на балансі, відповідно до вимог нормативних документів.

    Усунення порушень взято Управлінням на контроль.

    Нагадаємо, що планування та здійснення перевірок буде відбуватися за допомогою Інспекційного порталу.

     

    Охорона електричних мереж – запорука надійного електропостачання

    З метою забезпечення надійності роботи електричних мереж, створення належних умов їх експлуатації та запобігання виникненню нещасних випадків від впливу електричного струму, необхідно встановлювати відповідні охоронні зони електричних мереж. Це передбачено Правилами охорони електричних мереж, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.1997 року № 209 (далі – Правила).

    У п.5 Правил зазначено, що охоронні зони електричних мереж встановлюються:

    • уздовж повітряних ліній електропередачі (далі – ЛЕП) – у вигляді земельних ділянок та повітряного простору, обмежених вертикальними площинами, що віддалені по обидві сторони лінії від крайніх проводів за умови невідхильного їх положення на відстань:
    • 2 метрів – для повітряних ліній напругою до 1 кВ;
    • 10 метрів – до 20 кВ;
    • 15 метрів – 35 кВ;
    • 20 метрів – 110 кВ;
    • 25 метрів – 150, 220 кВ;
    • за периметром трансформаторних підстанцій, розподільчих пунктів і пристроїв – на відстані 3 метрів від огорожі або споруди;
    • уздовж підземних кабельних ЛЕП – у вигляді земельної ділянки, обмеженої вертикальними площинами, віддаленими по обидві сторони лінії від крайніх кабелів на відстань 1 метра;
    • уздовж підземних кабельних ЛЕП до 1 кВ, прокладених у містах під тротуарами – у вигляді земельної ділянки, обмеженої вертикальними площинами від крайніх кабелів на відстань 0,6 метра у напрямку будинків і споруд та на відстань 1 метра у напрямку проїжджої частини вулиці;
    • уздовж переходів повітряних ЛЕП через водоймища (ріки, водосховища тощо) – у вигляді повітряного простору над поверхнею водоймища, обмеженого вертикальними площинами, віддаленими по обидві сторони лінії від крайніх проводів за умови не відхиленого їх положення на відстань, передбачену для встановлення охоронних зон уздовж повітряних ЛЕП, що проходять по суші.

    Наголошуємо, відповідно до п. 8 Правил в охоронних зонах ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ виконувати будь-які дії, що можуть порушити нормальну роботу електричних мереж, спричинити їх пошкодження або призвести до нещасних випадків, зокрема:

    • перебувати стороннім особам на території та у приміщеннях трансформаторних підстанцій, розподільчих пунктів і пристроїв, відчиняти двері та люки цих споруд, здійснювати самовільне переключення електричних апаратів і підключення до електричних мереж;
    • будувати житлові, громадські та дачні будинки;
    • влаштовувати будь-які звалища;
    • складати добрива, корми, торф, солому, дрова, інші матеріали;
    • розпалювати вогнища;
    • розташовувати автозаправні станції або інші сховища паливно-мастильних матеріалів;
    • накидати на струмопровідні частини об'єктів електричних мереж і наближати до них сторонні предмети, підніматися на опори повітряних ліній електропередачі, електрообладнання трансформаторних підстанцій, розподільчих пунктів і пристроїв, демонтувати їх елементи;
    • саджати дерева та інші багаторічні насадження, крім випадків створення плантацій новорічних ялинок;
    • влаштовувати спортивні майданчики для ігор, стадіони, ринки, зупинки громадського транспорту, проводити будь-які заходи, пов'язані з великим скупченням людей, не зайнятих виконанням дозволених у встановленому порядку робіт;
    • запускати спортивні моделі літальних апаратів та повітряних зміїв;
    • здійснювати зупинки усіх видів транспорту (крім залізничного) в охоронних зонах повітряних ліній електропередачі напругою 330 кВ і вище;
    • виконувати в охоронних зонах підземних кабельних ліній електропередачі роботи із застосуванням ударних механізмів, скидати вантажі масою понад 5 тонн, скидати і зливати їдкі речовини та ті, що спричиняють корозію, а також паливно-мастильні матеріали.

    Контроль за виконанням Правил здійснюється енергопостачальною організацією (п. 23 Правил).

    Звертаємо увагу на те, що за порушення Правил передбачена адміністративна відповідальність (ст. 93 КУПаП). На порушника накладається штраф у розмірі від 4 до 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

    У разі виявлення порушень Правил, енергопостачальна організація має право припинити або обмежити електропостачання споживачам, які їх порушили. Відновлення електропостачання споживача здійснюється після усунення ним порушень та відшкодування енергопостачальнику заподіяних матеріальних втрат, а також вартості робіт з підключення до електромережі відповідно до укладеного договору.

    Наголошуємо, лише неухильне виконання вимог Правил може забезпечити безперебійне електропостачання споживачів, нормальну експлуатацію об’єктів енергетичної інфраструктури та уникнення випадків ураження електричним струмом населення.

    Нагадаємо, що Держенергонагляд неодноразово звертався до громадян з проханням не спалювати опале листя, суху траву та побутове сміття. Такі дії не тільки шкодять довкіллю, а й несуть загрозу об’єктам енергетичної інфраструктури, що можуть бути пошкоджені внаслідок умисного підпалу сухостою або сміття.

     

    Роз’яснення щодо стандартів якості надання послуг ОСР та електропостачальником

    З метою захисту прав споживачів Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) затверджено гарантовані стандарти якості надання послуг з електропостачання та компенсації споживачам за їх недотримання. 

    Так, у Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженому постановою НКРЕКП від 12.06.2018 року № 375, визначено 16 гарантованих стандартів для оператора системи розподілу (далі – ОСР) та 4 – для електропостачальника, а також зазначено розмір компенсації за їх недотримання.

    До загальних стандартів якості надання послуг ОСР належать:

    1) дотримання показників зміни напруги, встановлених Кодексом систем розподілу (далі – КСР);

    2) усунення причини недотримання показників якості електроенергії за результатами розгляду скарги (претензії) споживача щодо якості електричної енергії з дня, коли ОСР дізнався про недотримання показників якості електроенергії внаслідок візиту до споживача або за результатами проведення вимірювання. А також з дня отримання скарги (претензії) споживача у випадку, якщо ОСР вже були відомі причини недотримання показників якості електричної енергії. Недоліки усуваються у строк до 30 днів в разі можливості їх усунення оперативними діями персоналу ОСР; у строк до 180 днів в разі необхідності проведення будівельних робіт або заміни елементів мережі;

    3) розгляд скарги (претензії) споживача щодо якості електричної енергії з наданням інформації, зазначеної у пункті 13.2.2 глави 13 КСР, з дня отримання скарги (претензії): у строк до 15 днів без проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії в точці розподілу споживача та у строк до 30 днів у разі проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії в точці розподілу споживача;

    4) відновлення електропостачання після початку перерви в електропостачанні протягом 24 годин;

    5) видача технічних умов на приєднання разом з проєктом договору про приєднання з дня реєстрації заяви про приєднання: у строк до 10 робочих днів для стандартного приєднання; у строк до10 робочих днів для нестандартного приєднання без необхідності погодження технічних умов з оператором системи передачі; у строк до 20 робочих днів для нестандартного приєднання при необхідності погодження технічних умов з оператором системи передачі;

    6) подання робочої напруги для проведення випробувань електрообладнання замовника з дня отримання заяви замовника: у строк до 5 робочих днів, якщо подання напруги не потребує припинення електропостачання інших споживачів, у строк до 10 робочих днів, якщо подання напруги потребує припинення електропостачання інших спожиачів;

    7) підключення електроустановок замовника до електричної мережі з дня отримання заяви замовника: у строк до 5 робочих днів, якщо підключення не потребує припинення електропостачання інших користувачів; у строк до 10 робочих днів, якщо підключення потребує припинення електропостачання інших користувачів;

    8) видача паперового примірника укладеного договору про надання послуг з розподілу у строк до 3 робочих днів від дати отримання відповідного звернення споживача;

    9) видача підписаного ОСР паспорту точки розподілу у строк до 10 робочих днів від дати отримання відповідного звернення споживача;

    10) відновлення електроживлення електроустановки споживача, яка була відключена за заявою споживача, у строк до 5 робочих днів з дати надання споживачем документів, що підтверджують оплату ліцензіату послуги з відновлення електроживлення;

    11) відновлення електроживлення електроустановки споживача, яка була відключена за ініціативою ОСР, з дати надання споживачем підтвердження усунення виявлених порушень, оплати заборгованості за надані послуги та/або несанкціонований відбір електричної енергії, а також відшкодування збитків (за їх наявності): у міській місцевості – у строк до 3 робочих днів, у сільській місцевості – у строк до 5 робочих днів;

    12) відновлення електроживлення електроустановки споживача, яка була відключена за зверненням електропостачальника, з дати отримання від електропостачальника інформації про усунення причин відключення: у міській місцевості – у строк до 3 робочих днів, у сільській місцевості – у строк до 5 робочих днів;

    13) перевірка лічильника у строк до 20 днів з дати отримання від споживача відповідної заяви;

    14) розгляд звернень/скарг/претензій споживачів з дня отримання звернення/скарги/претензії споживача: у строк до 30 днів, у строк до 45 днів, якщо під час розгляду звернення необхідно здійснити технічну перевірку або провести експертизу засобу обліку;

    15) розгляд звернень споживачів щодо відшкодування збитків, завданих внаслідок недотримання ОСР показників якості електропостачання у строк до 30 днів з дати отримання звернення;

    16) розгляд звернень споживачів щодо перевірки правильності рахунку за послуги з розподілу електричної енергії, якщо виставлення таких рахунків ОСР передбачене у договорі про надання послуг з розподілу електричної енергії зі споживачем, у строк до 5 робочих днів з дати отримання звернення.

    У разі недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг, зазначених у пункті 2.3 глави 2 Порядку, ОСР надає споживачу компенсацію у розмірах, наведених у додатку 1 до цього Порядку (за вирахуванням необхідних сум податків, якщо такі застосовуються), та відповідно до процедур, визначених главою 5 цього Порядку.

    До гарантованих стандартів якості надання послуг електропостачальника відносять:

    1) надання даних про споживання електричної енергії у строк до 5 робочих днів з дня отримання запиту споживача;

    2) розгляд звернень/скарг/претензій споживачів з дня отримання звернення/скарги/претензії споживача: у строк до 30 днів, у строк до 45 днів, якщо під час розгляду звернення необхідно здійснити технічну перевірку або провести експертизу засобу обліку;

    3) розгляд звернень споживачів щодо перевірки правильності рахунку на оплату у строк до 5 робочих днів з дати отримання звернення;

    4) врахування суми відповідної компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР у кінцевому рахунку за електричну енергії споживача (у разі якщо постачання електричної енергії споживачу здійснюється постачальником універсальних послуг або якщо відповідно до комерційної пропозиції електропостачальника плату за надання послуг з розподілу електричної енергії забезпечує електропостальник) у строк до 30 днів з дня отримання повідомлення ОСР щодо виплати компенсації.

    У разі недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг, зазначених у пункті 3.3 глави 3 Порядку, електропостачальник надає споживачу компенсацію у розмірах, наведених у додатку 2 до цього Порядку (за вирахуванням необхідних сум податків, якщо такі застосовуються), та відповідно до процедур, визначених главою 5 цього Порядку. Електропостачальник за домовленістю зі споживачем може надавати компенсацію іншим способом, зокрема шляхом прямого платежу споживачу.

    У випадку ненадання ОСР або електропостачальником компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання, споживач має право самостійно звернутися із заявою до ОСР або електропостачальника. У разі необґрунтованої відмови у наданні компенсації або залишення заяви без розгляду, споживач може звернутися до НКРЕКП.

     Держенергонагляд

     

    Набули чинності зміни до Кодексу системи передачі

    На офіційному вебсайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг розміщено постанову від 03.06.2020 № 1070 «Про затвердження Змін до Кодексу системи передачі», яка набрала чинності з дня, наступного за днем її оприлюднення.

    Відкрите обговорення зауважень та пропозицій, наданих до проєкту постанови відбулося 08 травня 2020 року в режимі онлайн відеоконференції. Активну участь у напрацюванні змін до Кодексу системи передачі взяли представники Держенергонагляду на чолі із Головою Максимом Малашкіним.

    За результатами обговорення було оприлюднено Протокол відкритого обговорення (розгляд зауважень та пропозицій) змін до Кодексу системи передачі разом із таблицею узгоджених позицій.

    Відтак, постановою від 03.06.2020 № 1070 внесено зміни у Кодексі системи передачі до:

    • Загальних положень (розділ І);
    • Умов та порядку приєднання до системи передачі, технічних вимоги до електроустановок об’єктів електроенергетики (розділ ІІІ);
    • Операційної безпеки системи (розділ V);
    • Оперативного планування роботи системи передачі (розділ VІ).

    Наголошуємо, що за результатами спільного опрацювання НКРЕКП, Мінекоенерго, Держенергонагляду не було внесено змін до підпункту 6.6. пункту 6 розділу ІV Кодексу системи передачі. Відтак, Держенергонагляд й надалі буде брати участь у роботі комісій з розслідування технологічних порушень у разі виникнення таких, які характеризується відповідними нормативно-технічними документами як аварія або відмова І чи ІІ категорії.

    Участь в розслідуванні технологічних порушень представників Держенергонагляду допомагає більш об’єктивно:

    – проводити розслідування і з’ясовувати причини виникнення та розвитку технологічних порушень;

    – розробляти організаційно-технічні заходи з метою відновлення працездатності пошкодженого устаткування чи споруд і запобігання подібним порушенням у роботі енергоустановок, підвищення стійкості енергопідприємств;

    – проводити моніторинг заходів, які забезпечують надійне  та безперебійне постачання електричної енергії споживачам.

    Як повідомлялося раніше, з метою запобігання порушенням режиму роботи ОЕС України внаслідок дефіциту електричної потужності в період дії тимчасових надзвичайних заходів на ринку електричної енергії застосовуються графіки погодинного відключення електроенергії.

     

    Аварійне розвантаження: для чого і коли застосовується

    Для упередження порушення сталої роботи системи розподілу електричної енергії чи недопущення розвитку аварійної ситуації в електроенергетиці застосовується аварійне розвантаження системи розподілу. Таке розвантаження є примусовим зменшенням величини споживаної потужності чи потужності, що виробляється.

    У виняткових випадках, визначених Кодексом системи розподілу (далі – КСР), для попередження порушення сталої роботи Об’єднаної енергетичної системи України (далі – ОЕС України) оператор системи розподілу має право застосовувати заходи регулювання споживання електричної енергії з метою вимушеного зменшення величини споживаної електроенергії та потужності.

    Зокрема п. 10.5.5 КСР передбачено, що аварійне розвантаження застосовується у разі:

    – перевищення допустимих струмових навантажень елементів системи розподілу згідно з установленими нормами та стандартами або порушення режимів граничних перетоків контрольованих перетинів;

    – порушення балансу виробленої (у тому числі імпортованої) та спожитої (у тому числі експортованої) потужності в ОЕС України або окремих її частинах, що супроводжується зниженням частоти та/або напруги нижче гранично допустимих показників, що призвело до аварійного режиму;

    – на аргументовану вимогу оператора системи передачі (далі –ОСП) згідно з Кодексом системи передачі.

    При цьому порядок застосування аварійного розвантаження має забезпечувати мінімізацію наслідків таких заходів для споживачів та недискримінаційне ставлення до всіх Користувачів, на яких впливають ці заходи.

    Крім того КСР встановлено, що аварійне розвантаження виконується шляхом:

    – відключення (обмеження) навантаження оперативним персоналом оператора системи розподілу (далі – ОСР);

    – ручного обмеження величини споживання потужності та електричної енергії оперативним персоналом споживача на вимогу ОСП або ОСР;

    – автоматичного відключення навантаження через зниження частоти напруги в енергосистемі.

    Аварійне розвантаження може застосовуватися ОСР в обсягах, що не перевищують обґрунтовано необхідні обсяги зниження споживання для врегулювання відповідної аварійної ситуації.

    Заходи аварійного розвантаження мають бути розроблені та застосовуватися ОСР відповідно до розробленої ним інструкції, яка має бути погоджена ОСП в установленому Кодексом системи передачі порядку та містити, зокрема:

    1) визначення обсягів аварійного обмеження споживачів для подолання аварійних режимів у межах заходів, визначених Планом захисту ОЕС України;

    2) критерії віднесення споживачів на підставі їх належності до певної групи та категорії надійності щодо застосування до них заходів примусового обмеження та їх обсягів;

    3) порядок застосування заходів примусового обмеження споживання та порядок дій ОСР при відновленні режимів роботи ОЕС України у процесі ліквідації надзвичайної ситуації.

    Також п. 10.5.12 КСР зобов’язує ОСР повідомляти споживачів, електропостачальників та органи місцевого самоврядування про застосування заходів аварійного розвантаження не пізніше ніж за 1 годину до початку обмеження (або у разі несподіваної аварійної ситуації – невідкладно після фактичного застосування таких аварійних заходів). Таке інформування здійснюється шляхом розміщення відповідної інформації на власному вебсайті, через кол-центри та за допомогою інших засобів зв’язку із зазначенням причин застосування цих заходів, часу початку та часу закінчення, обсягів розвантаження по системі розподілу ОСР.

    Нагадаємо, що раніше Держенергонагляд інформував про перелік випадків припинення розподілу електричної енергії.

     

    Дотримання Правил охорони електричних мереж – запорука надійного електропостачання

    Доволі часто трапляються непоодинокі випадки порушень Правил охорони електричних мереж (далі – Правила) суб’єктами підприємництва, громадянами, власниками та користувачами земельних ділянок.

    При недотриманні Правил (порушення охоронних зон повітряних і кабельних ліній, розподільчих пунктів та трансформаторних підстанцій) створюються неналежні умови експлуатації об’єктів енергетичної інфраструктури. Наслідком невиконання вимог Правил можуть стати нещасні випадки: ураження електричним струмом, виникнення пожеж та аварій з непередбачуваними наслідками. Крім того, стає неможливим проведення аварійно-відновлювальних робіт, планових ремонтів ліній електропередачі та підстанцій, що безпосередньо впливає на надійність енергозабезпечення споживачів.

    Як наслідок – несвоєчасне виконання заходів з ремонту об’єктів електроенергетики спричиняє небезпеку для їх надійної роботи і може призвести до знеструмлення споживачів та об’єктів критичної інфраструктури: медичних закладів, підприємств водопостачання/водовідведення тощо.

    Для забезпечення надійного електропостачання, збереження електричних мереж, створення належних умов їх експлуатації та запобігання нещасним випадкам від впливу електричного струму Правилами встановлено низку обов'язкових для виконання положень та вимог.

    Зокрема, електричними мережами, що підлягають охороні, вважаються трансформаторні підстанції, розподільчі пункти і пристрої, струмопроводи, повітряні лінії електропередачі, підземні та підводні кабельні лінії електропередачі та споруди, що до них належать (п. 1 Правил).

    Уздовж повітряних ліній установлюється охоронна зона (п. 5 Правил) у вигляді земельної ділянки і повітряного простору по обидва боки від крайніх проводів для повітряних ліній напругою:

    • до 1 кВ – 2 м;
    • до 20 кВ – 10 м;
    • 35 кВ – 15 м;
    • 110 кВ – 20 м.

    Для кабельних ліній електропередачі охоронна зона поширюється на один метр по обидва боки від кожного кабелю. За периметром трансформаторних підстанцій, розподільчих пунктів і пристроїв охоронна зона – на відстані 3 м від огорожі або споруди.

    Наголошуємо, що в охоронних зонах повітряних і кабельних ліній, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів та пристроїв ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ (п. 8 Правил) виконувати будь-які дії, що можуть порушити нормальну роботу електричних мереж, спричинити їх пошкодження або нещасні випадки, а саме:

    – перебувати стороннім особам на території й у приміщеннях трансформаторних підстанцій та розподільчих пунктів і пристроїв; відчиняти двері і люки цих споруд, здійснювати самовільне переключення електричних апаратів та підключення до електромереж;

    – будувати житлові, громадські та дачні будинки;

    – влаштовувати будь-які звалища; складати добрива, корми, торф, солому, дрова тощо;

    – розпалювати вогнища;

    – розташовувати автозаправні станції або інші сховища пально-мастильних матеріалів;

    – накидати на струмопровідні частини об'єктів електромереж і наближати до них сторонні предмети;

    – підніматися на опори повітряних ліній електропередачі, електрообладнання трансформаторних підстанцій, розподільчих пунктів і пристроїв та демонтувати їх елементи;

    – саджати дерева та інші багаторічні насадження;

    – влаштовувати спортивні майданчики для ігор, стадіони, ринки, зупинки громадського транспорту;

    – проводити будь-які заходи, пов'язані з великим скупченням людей;

    – запускати спортивні моделі літальних апаратів, повітряних зміїв;

    – виконувати роботи з застосуванням ударних механізмів ближче 5 м до охоронної зони (в охоронних зонах підземних кабельних ліній);

    – скидати вантажі масою понад 5 тонн (в охоронних зонах підземних кабельних ліній);

    – скидати і зливати їдкі й такі речовини, що спричиняють корозію, пально-мастильні матеріали (в охоронних зонах підземних кабельних ліній).

    Нагадуємо, що перед проведенням будь-яких дій поблизу енергетичних об’єктів, необхідно письмово звернутися до оператора системи розподілу, де нададуть всю необхідну інформацію та роз’яснення. Крім того, п. 10 Правил передбачено відшкодування підприємствами, які виконують роботи в охоронних зонах, витрат енергопідприємства на оформлення допуску, проведення нагляду та інші додаткові витрати.

    Звертаємо увагу на те, що енергопідприємство має право (п. 12 Правил) проводити роботи з ліквідації аварій в електричних мережах будь-якої пори року і в будь-який час без погодження із землекористувачами, але з подальшим повідомленням про проведення таких робіт у десятиденний термін після їх початку.

    У разі виявлення обірваних або провислих проводів, пошкоджених опор або небезпеки їх падіння, пошкодження кабелів та інших об’єктів і елементів електричних мереж підприємства, установи, організації та громадяни повинні негайно повідомити про це енергопідприємство або місцеві органи виконавчої влади.

    Правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України адміністративну (ст. 99 КУпАП) і кримінальну відповідальність.

    Лише неухильне виконання вимог Правил може забезпечити безперебійне електропостачання споживачів, нормальну експлуатацію об’єктів енергетичної інфраструктури та уникнення випадків ураження електричним струмом населення.

    Нагадаємо, що Держенергонагляд неодноразово звертався до громадян з проханням не спалювати опале листя, суху траву та побутове сміття. Такі дії не тільки шкодять довкіллю, а й несуть загрозу об’єктам енергетичної інфраструктури, що можуть бути пошкоджені внаслідок умисного підпалу сухостою або сміття та можуть призвести до пожежі.

     

    У регіонах розглянуто звернення громадян щодо якості електропостачання

    Держенергонаглядом продовжується розгляд звернень громадян та суб’єктів господарювання відповідно до вимог чинного законодавства з додержанням карантинних заходів.

    Так, представниками Управління Держенергонагляду у Донецькій області було опрацьовано звернення підприємця з м. Покровськ щодо відключення послуги електропостачання. За результатами розгляду звернення встановлено, що оператором системи розподілу (далі – ОСР) порушено вимоги нормативно-технічних документів в частині дотримання порядку оформлення попередження про припинення постачання електроенергії та надання попередження споживачу (абзац 16 пункт 7.5 Розділу VII Правил роздрібного ринку електричної енергії та пункт 11.5.8 розділу XI Кодексу систем розподілу). Відтак, ОСР надано рекомендації щодо усунення виявлених порушень вимог нормативних документів.

    Також представниками Управління розглянуто колективне звернення жителів с. Миколаївка Слов'янського району щодо систематичної невідповідності напруги в електромережі існуючим нормативним характеристикам. В результаті встановлено, що ОСР порушено вимоги нормативно-технічних документів стосовно організації експлуатації обладнання, а саме:

    • не відновлена схема нормального режиму роботи електромережі;
    • диспетчерські найменування та попереджувальні плакати в ТП потребують оновлення;
    • встановлено некалібровані плавкі вставки;
    • підключення КЛ 0,4 кВ до клем рубильників виконано без використання кабельного наконечника;
    • корпус силового трансформатора забруднено пилом та брудом;
    • відсутня можливість контролю рівня оливи в розширнику силового трансформатора;
    • попереджувальні плакати та нумерація на опорах ПЛ 0,4 кВ потребують оновлення;
    • ПЛ 0,4 кВ потребує проведення розчистки трас;
    • повторне заземлення нульового проводу на опорі ПЛ 0,4 кВ відсутнє;
    • з’єднання проводів виконано скрутками;
    • вимірювання опору заземлюючих пристроїв ПЛ 0,4 кВ не проведені.

    Управлінням надано рекомендації ОСР щодо усунення виявлених порушень вимог нормативно-технічних документів.

    Зі свого боку, на Сумщині громадянка звернулась до Управління Держенергонагляду у Сумській області з проханням посприяти у вирішенні питання збільшення дозволеної потужності квартири. Встановлена потужність 1,5 кВт не надавала змоги заявниці в повній мірі користуватися електричними побутовими приладами. Після наданих представником Управління рекомендацій оператору системи розподілу, останній збільшив дозволену потужність квартири. До моменту подання звернення до Держенергонагляду, громадянка більше року не могла вирішити дане питання.

    Крім того, до відомства надійшло звернення від мешканця Сумщини стосовно незадовільного технічного стану ПЛ-0,4 кВ, що розташована на подвір’ї багатоквартирного житлового будинку. Працівниками Управління було надіслано відповідний запит до ОСР, завдяки якому ОСР та КП «Міськсвітло» привели технічний стан повітряної лінії у відповідність до норм.

    Також до Управління надійшло звернення щодо видачі спірних технічних умов стосовно нестандартного приєднання до електричних мереж. Так, місцева компанія висловила незгоду з вимогою щодо заміни проводу повітряної лінії та кабельної лінії лінійної частини приєднання КЛ-10 кВ при нестандартному приєднанні з проєктуванням лінійної частини приєднання замовником. Оператор системи розподілу, після відповідного роз’яснення представників Держенергонагляду, вніс зміни до технічний умов, що в повній мірі задовільнили компанію.

    Також представниками Управління Держенергонагляду у Закарпатській області було опрацьовано низку звернень, зокрема:

    • мешканця с. Велятино Хустського району щодо технічного стану електричної мережі, що не відповідає вимогам нормативних документів. Представниками Хустського РЕМ було вжито низку технічних заходів, які на даний час дозволили забезпечити якісні показники електроенергії споживача відповідно до визначених стандартів;
    • громадянина с. Велятино щодо технічного стану комплектної трансформаторної підстанції (далі КТП) № 3 та дерев’яної анкерної опори, встановленої біля КТП № 3, через яку здійснюється постачання електричної енергії до житлових будинків споживачів. За зверненням Держенергонагляду, представники ОСР повідомили, що для вирішення даного питання наразі розроблено технічні заходи, які будуть виконані до 10 червня 2020 року. Виконання заходів взято інспекторами Управління на контроль;
    • мешканця с. Великі Лази Ужгородського району щодо дотримання вимог нормативних документів у галузі електроенергетики під час приєднання електроустановки до електричних мереж ОСР за вказаною адресою. Управлінням направлено відповідний запит до ОСР стосовно розгляду звернення на засіданні комісії інформаційно-консультаційного центру.

    Крім того, від громадян надходили звернення, що стосувались:

    • приєднання до електричних мереж будинку (с. Салинці Вінницька область);
    • відключення від електропостачання будинку (м. Могилів- Подільський Вінницької області);
    • сплати великих сум за споживання електричної енергії (с. Крихівці Івано-Франківської області);
    • надання консультацій з підготовки теплового господарства Ротмистрівського будинку-інтернату для громадян похилого віку та інвалідів до осінньо-зимового періоду 2020-2021 років (Черкаська область).

    За результатами розгляду звернень та опрацьованих матеріалів представниками Управлінь Держенергонагляду у відповідних областях здійснено заходи у межах компетенції відомства, надано рекомендації та направлено листи-відповіді запитувачам.

    Як повідомлялося раніше, наразі обслуговування споживачів ОСР відбувається дистанційно: за допомогою колцентрів та електронних сервісів. Уся інформація щодо дистанційного обслуговування клієнтів, каналів спілкування, приєднання до електромереж, аварійних відключень, подання показників лічильників тощо розміщена на офіційних вебсайтах підприємств.

    Нагадаємо про порядок дій споживача у разі, якщо якість електричної енергії не відповідає визначеним параметрам.

     

    Випадки припинення розподілу електричної енергії

    Послуги з розподілу електричної енергії надаються користувачам системи розподілу (далі – Користувач) безперервно, крім випадків, передбачених договором про надання послуг з розподілу електричної енергії та Кодексом системи розподілу (далі – КСР).

    Припинення розподілу електричної енергії передбачено КСР (глава 11.5, розділ 11) у таких випадках:

    за заявою Користувача:

    • припинення (тимчасове або остаточне) експлуатації електроустановки;
    • продаж/передача прав власності/користування на об’єкт Користувача;
    • інші тимчасові причини припинення електропостачання (виконання будівельних, аварійно-відновлювальних робіт тощо);

    за зверненням електропостачальника:

    • припинення електроживлення Користувача (споживача електричної енергії) у випадках, визначених Правилами роздрібного ринку електричної енергії (заборгованості з оплати за спожиту електричну енергію відповідно до умов договору з електропостачальником, недопущення уповноважених представників електропостачальника до розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що розташовані на території споживача);

    за ініціативою оператора системи розподілу (далі - ОСР):

    • закінчення строку дії/розірвання договору про надання послуг з розподілу електричної енергії;
    • несплата та/або неповна оплата послуг згідно з умовами договору про надання послуг з розподілу електричної енергії;
    • виявлення несанкціонованого відбору електричної енергії Користувачем або втручання в роботу засобів обліку електричної енергії або елементів системи розподілу;
    • наявність заборгованості за несанкціонований відбір електричної енергії;
    • несанкціоноване відновлення електроживлення Користувача (споживача електричної енергії);
    • невиконання вимог припису уповноваженого представника органу виконавчої влади, на який покладено відповідні обов’язки згідно із законодавством України, щодо усунення незадовільного технічного стану електроустановок Користувачів, який загрожує аварією, пожежею та/або створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, населенню та навколишньому середовищу;
    • недопущення до електроустановок Користувача, пристроїв релейного захисту, автоматики та зв’язку, які забезпечують регулювання навантаження в енергосистемі, та/або розрахункових засобів обліку електричної енергії уповноважених посадових осіб органів виконавчої влади та/або ОСР, на яких покладено відповідні обов’язки згідно із законодавством України та/або договором;
    • порушення Користувачем Правил охорони електричних мереж під час виконання робіт або провадження іншої діяльності поблизу електричних мереж унаслідок незабезпечення збереження електричних мереж, створення неналежних умов експлуатації зазначених електричних мереж, створення умов, наслідком яких можуть стати нещасні випадки від впливу електричного струму. Відключенню підлягають електроустановки та струмоприймачі Користувача, для електрозабезпечення яких використовуються електричні мережі, щодо яких Користувачем порушуються Правила охорони електричних мереж;
    • проведення планових ремонтів електроустановок та електричних мереж системи розподілу;
    • проведення системних випробувань;
    • у разі несплати споживачем заборгованості за договором про постачання електричної енергії або договором про користування електричною енергією, правонаступником за якими є ОСР;
    • у разі несвоєчасної сплати замовником остаточного розрахунку відповідно до умов договору про приєднання (для випадків зміни технічних параметрів);

    за ініціативою адміністратора комерційного обліку:

    • невиконання обґрунтованих вимог щодо приведення засобів розрахункового обліку до вимог щодо технічного стану, передбачених Кодексом комерційного обліку;

    за форс-мажорних обставин, у тому числі:

    • застосування графіків та протиаварійних систем зниження електроспоживання з метою запобігання порушенню режиму роботи об’єднаної енергетичної системи України;
    • аварійні перерви електропостачання.

    З умовами припинення дозволу на підключення електроустановок, про які повідомлялося раніше, можна ознайомитися тут.

     

    Держенергонагляд нагадав про затвердження технологічних мінімумів споживання електричної енергії

    Територіальними Управліннями Державної інспекції енергетичного нагляду України на адресу обласних державних адміністрацій направлено листи щодо необхідності затвердження відповідних технологічних мінімумів споживання електричної енергії. Такі мінімуми мають бути сформовані підприємствами централізованого водопостачання і водовідведення, вугледобувними підприємствами, погоджені постачальниками електричної енергії й операторами систем розподілу електричної енергії та затверджені рішенням комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при ОДА.

    Також було інформовано операторів систем розподілу (далі - ОСР) та електропостачальників щодо необхідності дотримання вимог законодавства. Зокрема, підпункту 12 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2». Документом заборонено здійснювати відключення й обмеження нижче технологічного мінімуму споживання електричної енергії підприємств централізованого водопостачання і водовідведення (незалежно від форми власності) та вугледобувних підприємств на час дії карантинних заходів.

    Крім того, до підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, вугледобувних підприємств доведено про необхідність затвердження рішенням комісії з питань техногенно-економічної безпеки та надзвичайних ситуацій відповідних технологічних мінімумів споживання електричної енергії, що попередньо мають бути погоджені з ОСР та електропостачальником.

    Відповідну інформацію направлено на адреси обласних державних адміністрацій для врахування при формуванні рішення обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.

    Всього по Україні окреслено 613 підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, вугледобувних підприємств, на яких має бути визначено технологічний мінімум споживання електричної енергії.

    Нагадаємо, що для забезпечення стабільного електропостачання та збалансованої роботи енергетичних ринків громадянам необхідно вчасно розраховуватись за отримані комунальні послуги.

     

    Що робити, якщо згорів електролічильник: рекомендації Держенергонагляду

    Якщо Ви виявили, що прилад обліку спожитої електроенергії (лічильник) не працює, плавиться або димить, потрібно негайно звернутися до обленерго для його заміни. Такі дії передбачено Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою Національної комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 року № 312.

    Пошкоджений лічильник – це ризик відключення електроенергії, некоректні показники лічильника та загроза короткого замикання, що може призвести до пожежі.

    Несправність електролічильника може статися з різних причин – заводський брак, ослаблення контактів або просто фізичне зношування. Часто з пошкодженням лічильника в помешканні пропадає електрика. Проте, навіть якщо світло є, важливо врахувати: продовжувати користуватися електрикою з несправним лічильником не можна.

    Отже, що потрібно робити, якщо електролічильник видає нехарактерні звуки, димить або горить. Необхідно:

    • негайно відключити подачу електроенергії;
    • повідомити про ситуацію в кол-центр обленерго;
    • дочекатися ремонтну бригаду обленерго. Фахівці демонтують пошкоджений лічильник та виконають всі необхідні технічні заходи, щоб споживач міг продовжувати безпечно користуватися електрикою.

    Повідомляємо, ремонт лічильників повинні здійснювати кваліфіковані фахівці. Не намагайтеся самостійно демонтувати або замінити електролічильник, адже цю роботу мають виконувати спеціально навчені працівники. Недотримання правил електробезпеки несе пряму загрозу вашому життю і здоров’ю.

    Якщо видимих пошкоджень лічильника немає, але ви помітили, що прилад перестав працювати, зверніться до центру обслуговування клієнтів обленерго з письмовою заявою на його заміну. Протягом п’яти робочих днів обленерго встановить новий пристрій і у разі, якщо електропостачання в будинку порушено – протягом одного дня. Якщо лічильник несправний не з вини споживача – обленерго безкоштовно замінить пристрій на новий.

    Споживачі, які навмисно пошкодили лічильник, повинні будуть сплатити ремонт або заміну лічильника. Вартість послуги розраховується індивідуально і залежить від типу лічильника та ступеня пошкодження.

    Довідково:

    Правилами роздрібного ринку електричної енергії категорично забороняється:

    • порушувати цілісність пломб на лічильниках;
    • пошкоджувати матеріали, на яких встановлені пломби;
    • пошкоджувати гвинти, на яких закріплений пломбувальний матеріал;
    • порушувати цілісність лічильника.

    Відповідно до статті 103-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, самовільне використання з корисливою метою електричної енергії без приладів обліку, результати вимірювання яких використовуються для здійснення комерційних розрахунків (якщо використання приладів обліку обов’язкове), або внаслідок умисного пошкодження приладів обліку чи у будь-який інший спосіб, а так само інші порушення правил користування електричною енергією, що не завдало значної шкоди, тягнуть за собою попередження або накладення штрафу на громадян від 10 до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і попередження або накладення штрафу на посадових осіб від 30 до 80 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

     

    До 15 квітня до споживачів мають довести плани-графіки відключення теплопостачання

    Виробники теплової енергії у термін до 15 квітня мають довести до відома споживачів та теплопередавальних організацій плани-графіки відключення джерел теплової енергії для випробувань, ремонту і налагодження котельного обладнання.

    Такі вимоги визначено пунктом 2 розділу V Правил підготовки теплових господарств до опалювального періоду (далі – Правила), затверджених спільним наказом Міністерства палива та енергетики України та Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 10.12.2008 N 620/378.

    Зазначені плани-графіки відключення повинні бути затверджені до 1 квітня 2020 року (пункт 1 розділу V Правил). До цього ж терміну мають бути складені дефектні відомості основного та допоміжного обладнання, відповідним наказом затверджені організаційно технічні заходи з підготовки до опалювального періоду і призначені відповідальні особи за їх виконання (абзац 1 пункту 3 розділу V Правил).

    Крім того, для своєчасної підготовки теплових господарств до роботи в наступному опалювальному періоді поточного року власники теплових господарств у термін до 15 квітня мають видати розпорядчі документи (накази, розпорядження тощо) щодо розробки планів організаційно-технічних заходів року (пункт 1 розділу ІV Правил).

    Держенергонагляд наголошує, що тільки чітко спланована, технологічно та організаційно забезпечена робота з підготовки енергетичного господарства підприємств, установ та організацій може гарантувати стале функціонування теплоенергетичного сектору в зимовий період.

    Держенергонагляд

     

    Задля запобігання поширенню COVID-19 користуйтесь публічними послугами онлайн

    В сучасних умовах поширення коронавірусу, карантину та режиму надзвичайної ситуації закликаємо громадян користуватись публічними послугами дистанційно, оскільки надати показники лічильників, оплатити комунальні послуги тощо можна онлайн.

    Оператори системи розподілу електричної енергії (ОСР) в усіх регіонах країни припинили доступ відвідувачів до центрів обслуговування клієнтів та інформаційно-консультаційних центрів на період дії карантину. Такі дії зроблено на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України «Про запобігання та поширення на території України коронавірусу COVID-19» Обслуговування споживачів ОСР відбувається дистанційно: за допомогою колцентрів та електронних сервісів. Уся інформація щодо дистанційного обслуговування клієнтів, каналів спілкування, приєднання до електромереж, аварійних відключень, подання показників лічильників тощо розміщена на офіційних вебсайтах підприємств.

    Звертаємо увагу замовників послуг з приєднання до електричних мереж. Якщо потрібно подати заяву про приєднання електричних установок до електричних мереж разом із копіями необхідних документів – робіть це дистанційно. Пакет документів можна подати поштовим рекомендованим відправленням або в електронному вигляді через офіційний вебсайт ОСР у мережі інтернет із застосуванням електронного цифрового підпису. 

    Також інформуємо, що низка публічних послуг доступна у режимі онлайн. З переліком адміністративних послуг, що надаються центром надання адміністративних послуг (ЦНАП) можна ознайомитися за посиланням. Якщо у цьому переліку немає послуги, яка вам необхідна – радимо проконсультуватись з ЦНАП чи держорганом за допомогою телефону або онлайн стосовно можливості отримання послуги дистанційно. Зверніть увагу! Прикінцевими положеннями Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)» визначено, що з дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг, а також строків їх надання.

    Держенергонагляд закликає українців свідомо та відповідально поставитися до проблеми поширення коронавірусної інфекції. Не виходити з дому без нагальної потреби, оскільки самоізоляція – найдієвіший спосіб убезпечити себе від інфікування. 

    Бережіть себе та своїх близьких! Будьте здорові!​

     

    Здійснюються заходи з усунення недоліків електропостачання медичних закладів

    Держенергонагляд здійснює моніторинг виконання робіт з приведення зовнішніх схем електропостачання та автономних джерел живлення медичних закладів до вимог нормативних документів.

    Як повідомлялося раніше, 23-26 березня 2020 року Держенергонагляд спільно з ліцензіатами з розподілу електричної енергії здійснив  моніторинг та оцінку технічного стану об’єктів електричних мереж напругою 0,4-10 (6) кВ, через які здійснюється електропостачання медичних закладів, а також відповідність фактичної схеми живлення зазначених закладів категорії з надійності електропостачання та забезпеченості резервними автономними джерелами живлення.

    За цей період було вибірково перевірено відповідність вимогам нормативних документів у галузі електроенергетики та технічного стану об’єктів електричних мереж, через які здійснюється електропостачання 568 медичних закладів на території 24-х областей та м. Київ.

    Так, станом на 02 квітня 2020 року, за наданими Держенергонаглядом рекомендаціями, медичними закладами вже виконано:

    • ремонт живлячої кабельної лінії 0,4 кВ (м.Тернопіль);
    • випробування генератора відповідно до СОУ-Н ЕЕ 20.302:2007 та вимог підприємства-виробника з оформленням відповідного протоколу, розроблено регламент технічного обслуговування та регламентних робіт дизельної електростанції (далі – ДЕС) (м. Одеса);
    • введення ДЕС в експлуатацію (м. Івано-Франківськ);
    • ревізію лінії живлення, забезпечення другим незалежним джерелом живлення (ДЕС 24 кВт) та створення резерву паливо-мастильних матеріалів. (м. Ічня Чернігівської області);
    • опробування роботи автоматичного вводу резерву (далі – АВР) з оформленням результатів (м. Чернігів, м. Бахмач, смт Талалаївка Чернігівської області);
    • забезпечення живлення від автономного джерела живлення (смт Варва Чернігівської області);
    • встановлення аварійного генератора потужністю 8 кВт (м. Чернігів);
    • ремонт ДЕС (м. Львів);
    • забезпечення живлення від двох ліній та встановлення АВР (м. Кам’янка-Бузька Львівської області);
    • забезпечення основного живлення згідно зі схемою нормального режиму та виготовлення робочого проєкту капітального ремонту зовнішніх та внутрішніх електромереж і робочого проєкту збільшення існуючої потужності (м. Львів);
    • забезпечення резервними лініями електропостачання (м. Луцьк).

    Крім того, ведуться монтажні роботи з підключення до існуючого автономного джерела живлення у м. Корюківка Чернігівської області та надано документи до АТ «Херсонобленерго» щодо внесення змін у Договір на розподіл  електричної енергії для введення в роботу нової кабельної лінії живлення у м. Нова Каховка Херсонської області.

    Довідково:

    Моніторинг об’єктів електричних мереж, якими здійснюється електропостачання медичних закладів, проводиться з метою забезпечення виконання Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», постанови Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» та на виконання доручення Міністерства енергетики та захисту довкілля України.

     

    У січні-вересні 2019 року впроваджено 22 енергозберігаючих заходи по 22 об’єктах. Обсяги фінансування впроваджених заходів становить 7,3522 млн. грн., отримано економії паливно-енергетичних ресурсів 495,1 т.у.п., вартість зекономлених ПЕР 2,9633 млн. грн., а це:

    - у бюджетній сфері – 2,8 млн.грн.

    - у житлово-комунальному господарстві - 1,0537 млн.грн.

    - у промисловості – 3,5 млн.грн.

    У бюджетній сфері впроваджено 13 енергозберігаючих заходи по 13 об’єктах. Обсяги фінансування впровадженого заходу становить 2,8 млн.грн.  – кошти місцевих бюджетів, отримано економії паливно-енергетичних ресурсів 90,16 т.у.п., вартість зекономлених ПЕР 0,563 млн. грн., а саме:

    - встановлено металопластикові вікна із вакуумними склопакетами в приміщенні клубу с.Амбуків .

    - встановлено металопластикові вікна із вакуумними склопакетами в адмінприміщенні сільської ради с.Лудин.

    - встановлено металопластикові вікна із вакуумними склопакетами в ЗОШ І-ІІ ст.  с. П'ятидні.

    - встановлено металопластикові вікна із вакуумними склопакетами в ЗОШ І-ІІ ст. Володимир-Волинського району с. СелецьЗОШ І-ІІ ст. с. Селець.

    - встановлено металопластикові вікна із вакуумними склопакетами в ЗОШ І ст. с. Вощатин.

    - встановлено металопластикові вікна із вакуумними склопакетами в ЗОШ І ст. с. Черчичі.

    - встановлено металопластикові вікна із вакуумними склопакетами в ЗОШ І ст. с. Новисілки.

    - встановлено металопластикові вікна із вакуумними склопакетами в ЗОШ І-ІІ ст.  с. Микуличі.

    - встановлено металопластикові вікна із вакуумними склопакетами в ЗОШ І-ІІ ст.  с. Овадне.

    - проведено реконструкцію покрівлі з утепленням горища площею 570м.кв. ДНЗ м.Устилуг.

    - переведено паливну з газового палива на тверде шляхом встановлення тведопаливного котла VIADRUS-U22C  сумарна потужність 53,5кВт. у ФАП с.Микуличі.

    - переведено паливну з газового палива на тверде шляхом встановлення тведопаливного котла VIADRUS-U22C  сумарна потужність 53,5кВт. у ФАП с.Ласків.

    - проведено реконструкцію котельні з газового палива на тверде шляхом додаткового встановлення тведопаливних котлів (KALVIS-250: 2шт) сумарна потужність 500кВт. в ЗОШ І-ІІІ ст.  с. Березовичі.

    У житлово-комунальному господарстві впроваджено 8 енергозберігаючих заходи по 8 об’єктах. Обсяги фінансування впровадженого заходу становить 1,0537 млн.грн.  – кошти державного та місцевих бюджетів, отримано економії паливно-енергетичних ресурсів 30,44 т.у.п., вартість зекономлених ПЕР 0,060 млн. грн., а саме:                                                                                                                

     - проведено реконструкцію зовнішнього освітлення із впровадженням енергозберігаючих приладів в с. Шистів, с. Овадне, с. Заріччя.

    - проведено заміну електронасоса потужністю 8 кВт на водокачці с. Суходоли Зарічанської сільської ради.

    - проведено реконструкція мережі водопостачання протяжністю 1200м.п. у м.Устилуг.

    - проведено реконструкція мережі водопостачання протяжністю 1200м.п. у с. Дігтів.

    У промисловості в проваджено 1 енергозберігаючий захід по 1 об’єкту. Обсяги фінансування впровадженого заходу становить 3,5 млн.грн.  – кошти ПАТ «Володимир-Волинська птахофабрика», отримано економії паливно-енергетичних ресурсів 374,5 т.у.п., вартість зекономлених ПЕР 2,34 млн. грн., а саме:

    - проведено заміну газових теплогенераторів на твердопаливні котли для водяного опалення  (4 котла потужністю по 400 кВт. Марки BOVO).

    Переглядів 4529 Останнє редагування Понеділок, 28 вересня 2020 12:59
    Розробка: Відділ інформаційних технологій
    апарату Волинської облдержадміністрації
    Інформаційне наповнення:
    Володимир-Волинська районна державна адміністрація
    Усі права на матеріали, розміщені на цьому сайті, належать Володимир-Волинській райдержадміністрації.
    Адреса: 44700, м.Володимир-Волинський, вул. Небесної Сотні, 3, т.24467, E-mail: post@vvadm.gov.ua
    © 2014 vvadm.gov.ua